Menekülj előre!

Személyre szabott megoldások útkeresőknek, gyógyulni vágyóknak.

Karácsonyi utalvány - hal helyett a háló

[email protected]

Elegem van belőletek!

Egy 2013. április 1-jén megjelenő tanulmányban brit tudósok megállapították, hogy ha a címben szereplő felkiáltást sokszor és kellő arroganciával hangoztatjuk álláskeresőként, akkor az a kiválasztást végző szakemberekre (HR-esekre és vezetőkre egyaránt) olyan mértékű hatást gyakorol, amely nagyban befolyásolja - természetesen pozitív irányba - az álláskeresésünket.

Bebizonyították továbbá, hogy a külső körülmények heves és kitartó okolása hosszútávon sikereket eredményez, hiszen az állhatatos negatív szemlélet idővel egészen egyszerűen megváltoztatja a munkaerő-piaci viszonyokat. Olyan hatása van, amely a fásult, agresszív jelöltek előtt megnyitja a kapukat, optimalizálja a helyzetet. A kutatást végző szakértők megfigyelései alapján mindenkinek igaza van, aki azt gondolja, hogy ő és a pályázati anyaga, merjük kimondani: tökéletes. Minden vállalat és vezető kizárólag hozzá nem értő HR szakembereket alkalmaz, akik kivétel nélkül képtelenek a tökéletesség felismerésére, sőt, minél tökéletesebb egy pályázat, annál inkább nem reagálnak rá. Ilyen módon azt feltételezni, hogy bármi módosítani való volna pályázatunkban, személyiségünkben, hozzáállásunkban, hiba.
 
A tanulmányban olvasható egy érdekes elemzés arról is, hogy milyen botorság azt gondolni, hogy a kiválasztásért felelős szakember az üzleti vezető bizalmasa. Azt feltételezni, hogy az üzleti vezető csak olyan emberre bízza rá a számára legfontosabb feladatot, azaz azt, hogy új munkatársat, csapattagot segítsen neki kiválasztani a HR-es, finoman szólva is butaság. Ezért aztán azt sem gondolhatjuk, hogy amikor a pályázó szidja a HR-eseket, akkor egyben szidja a cég vezetőit is. Nem. Természetesen minden vezető örömmel hall és olvas olyan jellegű hozzászólásokat a jelentkezőktől (azaz a potenciális munkavállalóitól), amelyben élesen bírálják a HR-es kollégáit, akit (igen valószínű), hogy ő választott ki, de legalábbis közreműködött benne. A vezetők jól viselik az újoncok ilyen jellegű, hozzáértésüket és személyiségüket sértő megjegyzéseket. Az is tévhit – tér ki a brit kutatás következő fejezete -, hogy a vezetők figyelik a közösségi médiát és az ott zajló eseményeket és hatással van rájuk az ott olvasott vélemény-nyilvánítás. A képességeinkről, személyiségünkről semmilyen további következtetést nem vonnak le, biztosak lehetünk benne, hogy mindent szabad.
 
Eddig tehát a tanulmány, következő bejegyzésben visszatérünk a rendes kerékvágásba, elfeledve a Bolondok Napját és koncentrálunk a feladatunkra. :-) Mosolyogni ér! :-)
                                            

 

Feliratkozás

Nekünk fontosak:

Összes látogatónk a hónapban: 2030
Összes látogatónk eddig: 366354