Menekülj előre!

Személyre szabott megoldások útkeresőknek, gyógyulni vágyóknak.

Karácsonyi utalvány - hal helyett a háló

[email protected]

A második körös interjú (2. rész)

Mottó: „Ne makacskodj, forogj együtt a Földdel” (graffiti)


Az előző részből megtudhattad, hogy kikre, milyen szereplőkre számíthatsz a második körös interjún. Ma arról írok, hogy mi is a találkozó célja pontosan. Mert ha ezt a célt szem előtt tartod, akkor egyetlen kérdés sem ér majd váratlanul.

A második találkozásnak mindenképpen két jól körülhatárolható témaköre van. Az egyik a szakmai hozzáértésed, a másik pedig te magad, a személyiséged.

A humánerőforrás-piac egy olyan vásár, ahol a munkaadó keresi, megtalálja és „megvásárolja” azt az erőforrást, amire a még nagyobb profit (vagy - non-profit cég esetén – még jobb teljesítmény) eléréséhez szüksége van. Gondolom, eddig sem hitted azt, hogy egy munkaadó elsősorban feltétlenül varázslatos egyéniségeket, lenyűgöző személyiségeket akar megszerezni. Nem. Szakértelmet, tudást, olyan erőforrást, amely kiszámíthatóan, hosszútávon hozzásegíti őt (a céget, a vállalatot) a kitűzött céljainak eléréséhez. Ez legtöbb esetben nem más, mint pénzben kifejezhető, számszerűsíthető eredmény. S hogy ne legyen ennyire vegytiszta az élet, itt jön az a tény, hogy ugyanakkor emberekből áll a vezetés, a cég maga is, így egyáltalán nem mellékes tényező az sem, hogy a megvásárolt szakértelem milyen egyéniséggel párosul. Így aztán egy második találkozás mindig azt jelenti, hogy még jobban, még mélyebben kíváncsiak rád, valamint a szakértelmedre. Vagy fordítva.

A két tényező egyforma súllyal esik a latba. Ha bármelyiket elbagatellizálják a kiválasztásért felelős szakemberek, valószínűleg hibát követnek el. Jól működő, komoly vállalatok, munkaközösségek ritkán tolerálják hosszútávon bármelyik hiányát. A szakértelem vagy az emberi „beilleszthetőség” hiánya előbb-utóbb visszaüt.

Te, mint szakember

A második találkozás alkalmával számíts arra, hogy a jelenlévő, az adott pozícióhoz kötődő szakmát képviselő szakemberek arra kíváncsiak, mit tudsz. Egészen konkrétan. Látták már a pályázati anyagodat, esetleg a teszteredményedet, de arról még nincs világos információjuk, mit tudsz valójában a szakmáról. Sok esetben kíváncsiak arra is, hogy milyen tudást, gondolatokat, szándékot, saját célt, „energiát” hozol be a cégbe.


Te, mint leendő csapattag


A jelenlévő szakemberek (ideális esetben :-)) ismerik önmagukat, ismerik a munkatársaikat, akikkel feltehetően együtt dolgozol majd, ismerik a csapatot és ismerik az egész vállalatot. A személyiségedet, viselkedésedet, külső megjelenésedet annak fényében vizsgálják, hogy hogyan illeszkedsz. Hozzájuk, a csapathoz, a vállalathoz. Ha nincs „kémia”, ha „rendszeridegen” a viselkedésed, a szellemiség, amit képviselsz, hiába minden szaktudás. Rövidtávon „kivehetik” belőled azt, amit megvettek, de hosszútávon biztos, hogy nem működik a dolog. Nem csak a munkáltató részéről...

A következő bejegyzésemben kifejtem neked, hogy miként érdemes felkészülnöd arra, hogy a szakmai szempontoknak megfelelj. Utána pedig az egyéniséged megismertetését fogom részletesebben kifejteni.

Tartalomjegyzék

Címkék

Nekünk fontosak:

Összes látogatónk a hónapban: 2018
Összes látogatónk eddig: 366342